solus.blogg.se solus.blogg.se - DBT

DBT

Igår var man på DBT grupp terapin! det gick helt okej, sitter alltid tyst som vanligt och ser förvirrad ut, ha!
 
jag blir såååå trött efter skolan och efter DBT på måndagen är jag halvt död haha, har också börjat en ny person i vår grupp så nu är vi 7 ungdomar och det börjar bli för stökigt för mig, en av dom som håller i denna gruppen eller hur man ska förklara det sa att det vore bra om man hade två grupper istället för en, en för dom mer lugnare och resten går i den andra vilket vore super men vi är bara 7 ungdomar i gruppen så man får vänta tills vi blir fler.
ni som går i DBT, vad brukar ni göra i er grupp? 
vet inte riktigt om jag har blivit vän med någon än eller?, en av tjejerna och jag pratade lite när dom andra hade rökpause och jag förklarade för henne att det känns obekvämt när det är stökigt och hon berättade att hon "läste av mig" och att hon ser på hur jag beter mig att jag känner mig obekväm och att jag är värkar va en person som är väldigt osocial vilket är sant haha... hon sa att jag är gillad av gruppen men jag kan inte förstå varför folk gillar mig och jag vet, jag är super konstig men sån är jag haha! jag vågar inte tro att någon gillar mig, jag är inte direkt blyg men ju mer tiden går ju mer slutar jag bry mig om den sociala biten, det är lättare så men det betyder inte att jag inte vill ha en vän, en vän som förstår och inte dömmer.
 
veckan har varit både dålig och bra, vi har arbetat med pretzi.com, du kanske vet vad det är? som powerpoint! vi gjorde en muntlig uppgift i engelskan och fick ett VG som är ett C nu vilket jag var glad över och en i svenskan och fick ett G! stolt blev man faktiskt haha! något jag blev väldigt sårad av är när min mamma sa nej till att gå till ett möte som är för föräldrarna som har barn som går i DBT, man ger dom kanske lite tips hur man ska hantera sitt barn när dom vill skada sig själv t.ex... vi satt i bilen så säger mamma "asså du jag skiter i att gå dit, jag orkar inte" att hon går dit visar ju att hon bryr sig och vill hjälpa mig men detta... gjorde mig jätte sårad, jag hade haft en jobbig dag och efter det ville jag bara skada mig själv men jag gjorde det inte, hade jätte starka självskadetankar så att inte skada sig själv var awesome!
men nu ska jag försöka att lägga mig, ta hand om er själva!
 
Inte min bild men ville dela med mig denna haha, vovven ser så badass ut!

Kommentarer:

1 Ann-Ki:

Att din mamma inte vill gå på den där anhörig-gruppen betyder inte att hon inte bryr sig om dig. Det är en ansträngande uppgift att orka engagera sig i grupp och din mamma kanske inte är redo för den uppgiften.

Att du är icke social behöver inte betyda att folk inte lägger märke till dig. Vi människor sänder ut energier och jag tror det var det som den där tjejen uppfattade. Tycker att den där gruppen du går i är något för stor. Vanligtvis (vad jag har hört) så brukar det vara 4-5 personer. Att vara många, blir oftast stökigt och rörigt och man får liksom inte riktigt grepp om vad som sägs och vad som ska göras.

Svar: Sant, det är en för stor grupp men sen är det personalbrist men hoppas att dom löser det så att det blir två grupper, lättare att va med! brukar va ganska off när det är för mycket.Sant det där med mamma men ville verkligen att hon skulle gå dit, men vad kan man göra haha! hoppas att det är bra med dig (: kram
Lilla Solus

2 Anonym:

Går du fortfarande i gruppen? Jag ska börja idag och är supernervös, jag är liksom allt förutom social...

Kommentera här:

Sök bloggar
Få fler besökare till din blogg med Hittabloggen
solus.blogg.se solus.blogg.se