solus.blogg.se solus.blogg.se - När ska psykatrin bli bättre?!? när ska vi alla få rätt hjälp istället för att lida?

När ska psykatrin bli bättre?!? när ska vi alla få rätt hjälp istället för att lida?

Ska det verkligen va såhär?! 
 
Ska det verkligen va såhär? har inte Sveriges skit psykatrin fått tillräckligt med varningssignaler?
när ska dom ge oss den hjälpen vi behöver? tjejer och killar som har starka självmordstankar får vänta ett jäkla tag tills dom får någon hjälp alls, ska det va så här? läste för ett tag sen på smp att det var en man med starka självmordstankar som fick vänta ett jäkla tag med att få hjälp men innan han kunde få hjälp så valde han att ta sitt liv, har inte personer med självmordstankar rätt att få akuthjälp samma vecka dom ber om hjälp?!
 
vi lever i 2014 nu och känner att det måste bli ett stop på detta, personer med ätstörningar och självskadebeteende ska inte va inlåsta i rättpsyk med mördare och kriminella
 
första gången jag kände mig sviken av psykatrin var jag 12, fick ett lvu då också
 
dom hade sagt åt mig att jag bara skulle hälsa på stället och jag litade inte på dom, jag var 12 men dum var jag verkligen inte! polisen körde mig dit med tvång, utan kläder med mig, livrädd och ingen mamma där som stöd, ensam och rädd i ett litet vit grått rum i timmar, rädd och ensam med tårar som aldrig ville sluta att falla ned för mina kinder
 
samma kväll den dagen var en tjej jätte stökig och hade hällt shampoo och balsam över hela korridoren, kommer inte ihåg hennes namn men jag var livrädd för henne, kan säga såhär, du vill inte göra henne sur haha
 
jag var den yngsta och killarna där var mellan 16-18 år och alla var kriminella förutom en kille som heter niklas som hade anorexia och en tjej som hette josefin som blev min vän som hade add och ångest problem
 
killarna mobbade mig och var en kille som alltid skulle tafsa och visade sin penis till mig, jag var bara 12!
jag skulle va där i 12 veckor men var där i flera månader....
jag behövde en vän som lyssnade, en vuxen i mitt liv som kom med bra råd och kunde förstå den smärtan i själen jag hade. jag försökte ta mitt liv där, låg i sjukhuset i nästan en vecka med sladdar på mig och som högst var pulsen 174 och jag låg bara i sängen hela dagarna, allt det där bara för att ingen lyssnade, jag mådde inte bra där och ingen gjorde något mot mobbningen där inne. jag blev inlåst med kriminella och drogmissbrukare som 12 åring och ingen lyssnade, hade bara min dagbok
 
 
har ni blivit fel behandlade inom psykatrin? 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 En flicka som är stark:

Fruktansvärt är vad det är!

SVAR: Nej, det är vi inte (: Hon är två år äldre än mig!

Kämpa på! Kramar

Svar: Tack för din kommentar, lite chockad blev man nu för ni liknar varandra sjukt mycket haha! detsamma (:
Lilla Solus

2 V:

Jag läste i en tidningsartikel förut om en 16åring som inte ville lägga in sig från början men sedan när hon packade en väska och sa att hon var redo så blev hon nekad. "Du vet, vi har ju massa andra som har problem och vi har inte plats.. Vi har mest plats för dem som har försökt ta livet av sig"
Hela situationen slutade med att hon tog livet utav sig.
Sjukt. Att man ska behöva gå så långt för att få hjälp.

Svar: Tack för kommantaren! jo det är jätte hemskt att det ska va så här, vi lever i 2014 och inte 20 talet x) hoppas att psykatrin vaknar till iår! kram
Lilla Solus

3 Amanda CL:

oja, jag har blivit väldigt felbehandlad av psykiatrin tyvärr

Svar: Det är så fel, så fel att det är så många som blir fel behandlade av psykatrin, jag hoppas att dom tar tag i detta! och tack för kommentaren (:
Lilla Solus

4 Amanda CL:

sv: ja jag har en mycket bättre kontakt med öppenvården nu :)

5 aschmanda:

Vinnaren av Veckans blogg är publicerad, gå in och kolla vem som vann. Oavsett resultat går det att vara med igen. kram <3

6 melinda ♥:

har också blivit felbehandlad av psykiatrin :( jag tror det är vääldigt vanligt, tyvärr. :/

Svar: Tyvärr så är det ju det :/ hoppas att dom vaknar upp!
Lilla Solus

Kommentera här:

Sök bloggar
Få fler besökare till din blogg med Hittabloggen
solus.blogg.se solus.blogg.se