solus.blogg.se solus.blogg.se - Extremt gnällig och bitter

Extremt gnällig och bitter

Har gått nästan en månad sen jag har skrivit något här på bloggen, men är tillbaka nu och hoppas att det är bra/bättre med er där ute!!
 
haft det väldigt stressigt dom senaste dagarna, tandläkare tid och BUP,DBT, skola.
mina tänder är skit, har frätskador och några små hål vilket gör mig ledsen för det är inte så kul att ha ont i tänderna hela tiden och tandställning på det .__.
tandläkaren sa att han inte kunde göra något men tröstade mig med att säga "när du blir äldre så kommer dina nerver bli sämre och då kommer det att göra mindre ont" nej men ojojoj vilken tröst!
 
finns det någon där ute med frätskador som har fått hjälp eller kommer man inte alls få någon hjälp? 
 
haft det ganska bråkigt med mor under tiden jag hade en blogg pause, vi har gått varandra på nerverna hela tiden och hon har till och med hotat med att ringa till polisen så att dom kör mig till psyk, hatar verkligen att bråka med folk speciellt när det är mor, älskar ju henne och jag vet att hon har det jobbigt med även fast hon döljer det men jag ser det och vet att hon också kan se det när jag döljer mitt mående
 
hoppas att ni som kämpar mår bättre, det gör jag verkligen och har tänk på er som jag kommenterar till och undrat hur ni mår men denna månaden har varit jätte stressig och jobbig för mig
 
idag är jag gnällig och sur, haha! har nyss slutat skolan och idag hände en sak
vet inte om jag har skrivit om detta men när jag var 12 så blev jag tvångsplacerad i ett hem i flera månader och där jag bodde så var det en annan tjej som också bodde där kallar henne för "M" såg henne idag och en annan kille från det hemmet som vi kan kalla för "J" 
 
så denna "M" såg mig och hälsade på mig och med henne så var det en annan tjej från min klass och hennes vänner och även en tjej som går i samhällskunskap med mig
 
"hon bodde på .... när jag bodde där" sa "M"
 
och fick en blick från tjejen i klassen, jag blev förbannad, ärligtalat så ville jag bara skälla ut henne
jag kanske inte vill att folk i verkligheten ska veta att jag har bott på massa med hem? men nehhee hon tänker inte på det nejnejnej....  om jag ser en person som jag har bott med tillsammans på ett hem så säger jag liksom inte "aah men hon bodde på samma hem som mig när jag bodde där thihi"
när det är massa med folk runt omkring :s
jag håller mitt mående för mig själv när det gäller folk från skolan t.ex  och vill verkligen inte att folk ska veta att jag har bott på massa med hem och jourhem
dom kan ju också se mig som en annan person och vill helst inte öppna mig för folk, känns som att jag skrämer folk med mitt "mörka" 
jag öppnar mig inte ens om droger, folk kan ju se mig som en annan person "aah men där är hon där sjuka" "aah men där är hon som tar benzo och tram"
jag hoppas verkligen att tjejen från min klass inte börjar misstänka massa med saker eller att hon ser mig som en annan person
 
förlåt för mitt gnäll men ja, hoppas att ni mår bra där ute!
 
 

Kommentarer:

1 Erica:

Det där med din mamma och bråken, Det gör ont att bråka med sina föräldrar och plötsligt får man hot om polis och psyk. Jag och min pappa bråkar i perioder väldigt mycket och han anser att jag blir för uppvarvad och använder polisen som ett hot. Usch.

Svar: Jo :/ jag och min mamma har en bättre relation nu men den är inte direkt perfekt heller haha! hoppas att du och din pappa bråkar mindre och kan prata ut om problemen!
Lilla Solus

Kommentera här:

Sök bloggar
Få fler besökare till din blogg med Hittabloggen
solus.blogg.se solus.blogg.se