solus.blogg.se solus.blogg.se - Theralen

Theralen

Jag är så jävla dum i huvudet som tog theralen igår, ni som också tar den ibland vet nog hur det känns dagen efter, man vill blir som en zombie
mor kom hit när hon hade sin rast och berättade att hon hade försökt väcka mig 3 gånger och när hon gjorde det hade hon sagt att hon hade gjort frukost till mig
kommer verkligen inte ihåg ett skit om att hon hade försökt väcka mig mer än en gång
 
jävla skit också! hade liksom tid vid 10 med min kurator och hade verkligen behövt gå dit och snacka om hur det är med minnena och medecin
 
hoppas att hon skickar en ny tid och inte på morgonen, nu har man missat 2 möten på rad, jag är så jävla dum!
aldrig mer theralen, jävla skit medecin
dom sämsta medecinerna som ska hjälpa mig med min sömn är propavan och theralen
när jag tar propavan går det verkligen inte att väcka mig, och om folk försöker väcka mig kommer jag inte komma ihåg ett skit och inte bara det, jag sover väldigt länge av skit propavan
theralen, hatar morgonen, man blir liksom trött hela dagen och väldigt seg, zombie
 
hoppas att det är bra mer er, har ni några skit medeciner ni har testat?
 
http://solus.blogg.se/category/rostning.html

Kommentarer:

1 Ann-Ki Lindbom:

Jag har tidigare tagit båda medicinerna som du nämner här i ditt inlägg. Theralen kan man ta i både tablettform och flytande. Använder man flytande behöver man inte ta så stora mängder. Det är lätt att överdosera. Propavan, beroende på i vilken ålders grupp man ingår i, bestäms "rätt dos". Yngre brukar oftast behöva ta 2 stycken och är man äldre brukar man bara behöva ta ½-1 tablett. Att du blir dåsig dagen efter kan bero på att du har tagit propavan för sent på kvällen. Låt säga att du har som avsikt att gå till sängs klockan 22 på kvällen, då ska du ta propavan ca 2 timmar innan. Tycker att läkaren som har skrivit ut dessa mediciner till dig borde informerat dig om detta! Har du sömnproblem är propavan ett bra läkemedel, om du slipper biverkningar, som till exempel myrkrypningar i benen/kroppen. Man kan sluta tvärt med propavan utan att få obehag och det är en av fördelarna med propavan. Theralen brukar man ta för att dämpa ångest. Trivs du inte med det, kan du diskutera med din läkaren att få prova något liknande läkemedel. Har du ångest och sömnproblem ska du givetvis ha hjälp och ibland behöver man använda mediciner. Men ofta får man prova olika sorter innan man hittar det som fungerar och känns bäst. Hoppas min kommentar är till hjälp!

Svar: Dina kommentarer hjälper alltid fina du! ibland känns det som att dom bara läser på fass och läser vad det är till och ger till folk, knappt någon läkare som varnar för biverkningar nu för tiden :( iallafall dom jag har träffat, men den jag har nu är väldigt duktig, hon lyssnar och förstår vilket är det viktigaste för mig (: vilken är den bästa medecinen mot ångest du har haft? hoppas att det är bra med dig! skrev en kommentar på din blogg (:
Lilla Solus

2 tr:

theralen är nog min hatmedicin tror jag.... sen avskyr jag seroquel som fick mig att gå upp mycket i vikt. Har å andra sidan den vid behov, men när jag hade den stående så valde jag till sist att sluta med den trots att den hjälpte, just för biverkningarna.
kram

Svar: har också haft seroquel men valde att sluta med den eftersom att det blev värre med overklighetskänslorna, väldigt många som ogillar theralen starkt ha (; tack för din kommentar! hoppas att det är bra med dig
Lilla Solus

3 Anna:

Jag äter theralen.. Tycker inte den funkar på mig överhuvudtaget.. Varken sover eller blir lugn av den.. :( propavan däremot sover jag oftast på.. Om jag tar en stilnoct oxå...

Svar: Många som har haft problem med theralen, blir själv som en zombie utav den :) bra att någon medecin hjälper dig iallafall! :)
Lilla Solus

Kommentera här:

Sök bloggar
Få fler besökare till din blogg med Hittabloggen
solus.blogg.se solus.blogg.se