solus.blogg.se solus.blogg.se - Måndag, skola och redovisning

Måndag, skola och redovisning

Hoppas att ni har haft en trevlig helg, min har varit helt okej!
 
igår har jag både mått skit men även varit bra stunder, vi använder ett program som heter prezi i min skola och där skulle vi göra en uppsats om våra liv och sedan redovisa framför klassen.... FYFAN VAD MITT HJÄRTA SLOG, jag var även den första som fick redovisa också haha! mitt hjärta började klappa 200 kändes det som, svettades och kändes som att det var 50 grader i rummet... detta var första gången jag har redovisat i hela mitt liv, även fast jag ville spy så snackade jag högt och tydligt. jag blev lite stolt över mig själv att jag verkligen tvingade mig själv att göra det sen har jag direkt inget val, betygen you know.
efter jag hade redovisat så grät jag lite tyst på skolbänken haha, jag är ju inte direkt en person som trivs att snacka framför folk.... jag är inte direkt blyg men den socialabiten har jag alltid varit haft svårt med ända sen dagis åldern.
 
 
 
 
I 12 dagar har både mitt busskort och kontokort varit i Skåne.... gubben har inte gått till posten än och börjar bli förbannad men busskortet gav jag till min lillebror för han har ett skolbuss kort och på helger kan han inte åka. jag och mamma och gubben satt i köket så kommer han och frågar om pengar och pengar så att han kan åka buss, han får inget och säger "då tjuv åker jag så får du böter!" så säger gubben "gör det, din mamma betalar" blev så förbannad på han folk kallar min pappa och min lillebror, och vill ju inte att min mamma ska få böter så gav han mitt busskort och där var mitt kontokort också... suck.... men helldre det än att min mamma ska få massa med böter, min mamma har fått betala kanske 3 böter för att lillskiten har tjuvåkt eller haft en fuskbiljet.
 
 
idag så hämtade min mamma mig från skolan.... så ger hon mig en HM påse med smycken, blev så glad! älskar stora halsband och en cardigan på..., awesomeness.
 
 
 
Böcker som jag håller på att läsa just nu, för er som inte vet så är hunger games filmerna baserad på Suzanne collins böcker, håller på att läsa den första och fyfan vad bra den är!! har läst mer än halva. brukar göra ett varmt bad med bubblor så brukar jag ligga i badet med en hårinpackning och läsa boken, jätte avslappnande. 
 
vet inte om det är så för er andra men jag älskar bibliotek, är vädigt duktig på att låna massa med böcker som man aldrig hinner att läsa, kan komma hem med 5 tjocka böcker *suck* kommer ihåg när jag var 12-13 så var jag jätte, jätte intresserad utav manga så lånade 48 böcker, ja jag skrev 48... HAHA men sen tar det ca 10 min att läsa ut en manga bild, knappt text och massa med bilder :)
 
 
 jag t.ex läser väldigt många bloggar om psykiskt ohälsa, det kan va lite deppigt ibland speciellt när man vet att personen inte har det så lätt så har börjat följa en go tjej som heter Mandana, hon har en Tervueren (hundras) och bloggar om sin vardag med hennes hund, man får se många fina bilder på hennes hund och hon skriver ibland om väldigt viktiga saker tycker jag, som cesar millan t.ex och massa annat! 
här är hennes blogg: http://izor.blogg.se/
 
 

Kommentarer:

1 Ann-Ki:

Jag sitter här och småler och känner en empati-glädje över att du kunde redovisa inför hela klassen. De flesta människor blir nervösa över att tala inför en hel grupp, en ganska naturlig känsla. Men jag förstår att detta har varit ännu nervösare för dig. Nu har du gjort en seger, var stolt.

Att läsa böcker är som att tänka med en annan människas huvud och det kan ge en nya vinklar i tillvaron och skapa nya färdigheter. Kunskaper kan man aldrig få för mycket av.

Att läsa bloggar som går i temat "psykisk obalans" har både för och nackdelar. Samma sak där! Bloggaren bjuder in en i deras värld. Tidigare följde jag cirka 50 bloggar och mer än hälften var just om psykisk ohälsa i olika former. Jag insåg till slut att jag var dessvärre tvungen att dra ner på antalet bloggare som skrev om sin känslomässiga hälsa. Vill inte gå in på varför, blir för personligt!

Fina smycken du fick av din mamma!

Kram

Svar: Tack för din kommentar, är sjukt glad över att jag går i just denna klass, dom skrattar inte åt en för att man säger något fel eller pinsamt och applåderar när någon har redovisat vilket gör det lättare för mig,.
jo exakt! jag älskar böcker, det är så avslappnande att läsa. brukar säga att musik,måla och böcker är som terapi för hjärnan :)

förstår att du inte vill gå in på varför, jag har gjort samma sak... följde kanske ca 40+ bloggare innan och nu ca 10-20 för man blir själv deprimerad av att läsa hemska saker... jag har använd bloggen för att skriva av mig själv men nu vill jag skriva om mer glada saker och om min vardag, vill ha lite mer humor i min blogg.
tack! hoppas att du har haft det bra! kram
Lilla Solus

2 Mandana Veysi:

Vad roligt att du tycker om min blogg.

Väldigt modigt av dig att redovisa inför hela klassen. Jag har många svårigheter som ställer till i min vardag och b.la. att kunna redovisa. Väldigt starkt och duktigt gjort av dig.
Kram Mandana och Izor.

Svar: Tack så mycket, älskar din blogg och knasbollen izor, har alltid viljat ha en terv :3 jätte vackra hundar! kram
Lilla Solus

3 Mandana Veysi:

Vad glad jag blir.
Har kollat igenom din blogg lite och jag hoppas att du kommer få rätsida på livet. Jag känner igen mig själv lite i dina blogginlägg men mår idag mycket bättre. Du ska inte behöva må så dåligt. Ingen ska behöva det.
Kram!

Svar: Vad glad jag blir av din kommentar och tack! jag har blivit duktigare på att hantera saker och försöker att stressa mindre och njuta mer, att ändra på småsaker kan göra livet lättare :) hoppas att du har det bra och kram!
Lilla Solus

4 Amanda:

Ja äskade att redovisa när jag gick i skolan, konstigt kanske, men ja lol.
Men bra att du gjorde det i alla fall!

Snygga smycken!

Svar: Tack! tycker inte direkt att det är pinsamt jag är inte direkt en social person haha :)
Lilla Solus

5 rememberthiis.blogg.se:

fina smycken :D

Svar: Tack :)
Lilla Solus

Kommentera här:

Sök bloggar
Få fler besökare till din blogg med Hittabloggen
solus.blogg.se solus.blogg.se